دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان
سرخط خبرها

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی: هر تعیین تکلیفی مغایر تصمیم هیئت‌مدیره سازمان بازنشستگی، خلاف قانون است

  • کد خبر: ۱۱۱۸۲۸
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی: هر تعیین تکلیفی مغایر تصمیم هیئت‌مدیره سازمان بازنشستگی، خلاف قانون است
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: بازنشستگان خلاف قانون حرف نمی‌زنند و عمل نمی‌کنند، اما اطلاعیه‌هایی که برای تعیین تکلیف بازنشستگان داده می‌شود، خلاف قانون و نقض مصوبات هیئت‌مدیره سازمان است.

طنین همتی| شهرآرانیوز، جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی پس از تصویب در هیئت وزیران در ۱۵خرداد امسال اعلام شد تا حداقل دریافتی بازنشستگان کمتر از حداقل حقوق مصوب کارگران نباشد.
امسال دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی کمتر از 5میلیون‌و۵۸۰هزار تومان نخواهد بود. بر این اساس، اگر بازنشسته‌ای در سال گذشته 3 تا ۴میلیون تومان دریافت می‌کرد، امسال ۲میلیون‌و۲۶۹هزار تومان به حقوقش اضافه می‌شود. همچنین، دریافتی بازنشسته‌ای که بین ۶ تا 7میلیون تومان بود، امسال یک‌میلیون‌و۵۲۶هزار تومان بیشتر خواهد شد. بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز که حقوقشان بین ۹ تا ۱۰میلیون تومان بود، یک‌میلیون‌و۴۴۴هزار تومان افزایش حقوق را لمس خواهند کرد.
طبق افزایش ۵۷.۴درصدی، بازنشستگان تأمین اجتماعی که ۱۰ تا ۱۲میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، یک‌میلیون‌و۵۹۹هزار تومان به حقوقشان افزوده خواهد شد.


قربانعلی رمضانی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی، درباره تصمیمات اخیر هیئت وزیران و تعیین تکلیف میزان دریافتی بازنشستگان در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: بازنشستگان خلاف قانون حرف نمی‌زنند و عمل نمی‌کنند، اما اطلاعیه‌هایی که برای تعیین تکلیف بازنشستگان ارائه می‌شود، خلاف قانون و نقض مصوبات هیئت‌مدیره سازمان بازنشستگی است. در ماده6 به این تصریح شده است که بر اساس تورم و سبد هزینه زندگی خانوارها، حقوق و مستمری افزایش یابد.

سازمان بازنشستگی تأمین اجتماعی هرچه مصوب کند، قطعی و لازم‌الاجراست

به‌گفته وی، این موضوع در قانون به‌صراحت اعلام شده است. شورای‌عالی کار آنچه را که مصوب کرده است، لازم‌الاجراست و استدلال قانونی  این است شورای‌عالی کار، شورای تجدیدنظر ندارد و هرچه که مصوب می‌شود، قطعی و لازم‌الاجراست.
وی به این موضوع اشاره دارد که در ماده۹۶ تصریح شده است که سازمان مکلف است هر سال براساس سبد هزینه و تورم موجود تصمیم به افزایش حقوق بگیرد. حتی ذکر شده است این قانون می‌تواند در هر سال دوباره هم اجرا شود.

بودجه سازمان بازنشستگی تأمین اجتماعی را دولت و مجلس تعیین نمی‌کنند

رمضانی اضافه کرد: ما با افزایش حقوق ۳۸درصد به اضافه ۱۵۱هزار تومان هم موافقت کردیم، اگرچه بازهم با تورم موجود هم‌خوانی ندارد که همین موضوع هم از سوی هیئت وزیران لغو شده و عنوان شده است ۱۰درصد به اضافه ۶۵۰ تومان. وزیر اعلام کرده است مصوب مجلس شورای اسلامی بوده است که ربطی به سازمان تأمین اجتماعی ندارد، چون بودجه ما را که دولت و مجلس تعیین نمی‌کنند. بودجه ما بر اساس تورم مشخص می‌شود و هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره سازمان مصوب و به سازمان بازنشستگی ابلاغ می‌کنند.

تجمعات در شأن کشور نیست

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: در ماده ۹۶ گفته شده است این موضوع را هیئت دولت مصوب می‌کند، نه اینکه بتواند نظر بدهد و تعیین تکلیف کند. در هر صورت هر تعیین تکلیفی مغایر تصمیم هیئت‌مدیره سازمان خلاف قانون است.
وی در پایان گفت: امیدواریم جلساتی که با هیئت وزیران در پیش داریم، نتیجه بدهد. مسلما تجمعات در شأن جامعه ما نیست، اما متأسفانه بازنشستگان دل پردردی دارند که هرسال همین داستان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->